BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvem er Ungeenheden?
Ungeenheden består af 70 medarbejdere med forskellige fagligheder/uddannelser, som arbejder helhedsorienteret med unge mellem 14-29 år. Til at styre retning og rammer, er der 1 Myndighedsleder, 1 Indsatsleder og 1 Afdelingsleder. Lederne arbejder tæt sammen med deres medarbejdere i sociokratisk forståelse, hvor medledelse og beslutningsbeføjelser også ligger hos relevante medarbejdere for opgaverne med de unge. Hertil kommer at medarbejderne er inddelt i tværgående teams, for at sikre tværfaglighed og tværprofessionalisme med den unge i centrum for eget liv.
Vi søger en jobkonsulent som kan hjælpe unge som er aktivitetsparate på uddannelseshjælp med at vælge den rette afklaring mod uddannelse, beskæftigelse eller andet forsørgelsesgrundlag.
Jobkonsulentens kerneopgaver
- Opsøgende arbejde ift. ordinære ansættelser for unge som er på uddannelseshjælp
- Etablere og følge op på virksomhedspraktikker og småjob
- Afklaring af arbejdsevne for borgere med nedsat kognitivt/fysisk funktionsniveau
- Udarbejde praktikbeskrivelser
- Samarbejde med sagsbehandler om forløb for den unge
- Vedligeholde og udbygge allerede eksisterende virksomhedsnetværk, så du kan hjælpe den unge med at finde det rette job.
Vi lægger vægt på, at du:
- har erfaring med målgruppen og kendskab til arbejdsmarkedsområdet fra lignende stilling eller fra andet relevant arbejde.
- er dygtig til virksomhedsopsøgende arbejde
- har fokus på betydningen af selvforsørgelse som en del at et sundt liv
- ser muligheder og tror på, at der altid findes en vej ind på arbejdsmarkedet for de unge
- er dygtig til at formulere dig i skrift og tale såvel som har respekt for at virksomhederne er arbejdspladser, hvis primære fokus er deres kerneopgave
- har erfaring i holdundervisning
- arbejder engageret og helhedsorienteret i et ungeperspektiv, sammen med eget team, interne kollegaer og eksterne samarbejdspartnere
- arbejder struktureret i de fagsystemer, der knytter sig til opgaven, som f.eks. Fasit
- trives med både administrative og opsøgende opgaver
- kan skabe motivation og progression hos de unge og samarbejder ud fra en anerkendende ressourcebaseret og løsningsfokuseret tilgang
- bidrager til et godt arbejdsmiljø.
Vi tilbyder:
- Dygtige og erfarne kollegaer, som lægger vægt på et højt fagligt niveau, i et godt og humoristisk arbejdsmiljø. Herunder lægger vi vægt på:
- Et tæt og prioriteret tværfagligt samarbejde med Ungeenhedens øvrige teams
- Et tæt og prioriteret tværfagligt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger
- Stor selvstændig kompetence og en afslappet omgangstone
Det praktiske
Du har et gyldigt kørekort og kan selv stille egen bil til rådighed.
Vores adresse er Bredahlsgade 3C, 4200 Slagelse (ca. 10 minutters gang fra Slagelse Station).
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn
Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.
Du kan få mere at vide
ved at kontakte:
- Leder af Myndighed, Zina Zvizdic, telefon 30 68 65 21, mail zizvi@slagelse.dk
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning vedhæftet dokumentation for uddannelse senest den
- Mandag den 14. august 2023
Opgiv venligst en sikker e-mailadresse og et telefonnummer, som vi kan benytte.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Slagelse Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Slagelse Kommune, Bredahlsgade 3, 4200 Slagelse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=83731
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880477